
A continuació exposo els factors que intervenen en el nostre desenvolupament com a persones:
Factors que intervenen en el nostre desenvolupament
L’herencia -> La Intel.ligència com a especie humana ens prové de l’herencia.
La Nostra Intel.ligència la podem utilitzar com nosaltres volem.
1. Podem quedar-nos en un límit
2. Podem esforçar-nos i treure-hi partit.
Ex: Una criatura que neix amb sindrome de down segons com ha estat tractada pot inseris-se en la societat i adoptar un paper segons les seves capacitats.
La infuència del medi Tot allò extern que prové del medi i nosaltres hem d’aprofitar.
Ex: La cultura, els valors…
Subjecte Per molt que heredem i el medi ens ofereixi oportunitats, si el subjecte no actua, no ens serveix de res ni el medi ni l’herencia.
Nosaltres podem haber nascut en un medi pobre (en quan a estimuls) i puc haber heredat pocs recursos de la meva familia.
Tot i aquests factors, Jacar dona molta importància al propi subjecte.
S’Ha de trobar l’equilibri entre aquests tres aspectes
Recursos + herencia = Aprofitar els recursos que tenim i buscar recursos per sobreviure.
Jacar En el seu desenvolupament intenta destacar el propi SUBJECTE.
L’educació es centra en:
- Com el mestre ha d’ensenyar
- Com l’alumne aprén (Si aquest no reconeix el seu protagonisme i no fa res per al seu aprenentatge, l’ensenyament serà dolent)
Les comparances no han de ser amb l’altre , sinò amb tu mateix.
A la classe:
- Com a mestres hem d’ajudar que cada criatura es compari amb ell mateix , abans i després com avança i quin és el seu estancament o dificultats, i no hem de comparar l’infant amb altres infants.
Factors que intervenen en el nostre desenvolupament
L’herencia -> La Intel.ligència com a especie humana ens prové de l’herencia.
La Nostra Intel.ligència la podem utilitzar com nosaltres volem.
1. Podem quedar-nos en un límit
2. Podem esforçar-nos i treure-hi partit.
Ex: Una criatura que neix amb sindrome de down segons com ha estat tractada pot inseris-se en la societat i adoptar un paper segons les seves capacitats.
La infuència del medi Tot allò extern que prové del medi i nosaltres hem d’aprofitar.
Ex: La cultura, els valors…
Subjecte Per molt que heredem i el medi ens ofereixi oportunitats, si el subjecte no actua, no ens serveix de res ni el medi ni l’herencia.
Nosaltres podem haber nascut en un medi pobre (en quan a estimuls) i puc haber heredat pocs recursos de la meva familia.
Tot i aquests factors, Jacar dona molta importància al propi subjecte.
S’Ha de trobar l’equilibri entre aquests tres aspectes
Recursos + herencia = Aprofitar els recursos que tenim i buscar recursos per sobreviure.
Jacar En el seu desenvolupament intenta destacar el propi SUBJECTE.
L’educació es centra en:
- Com el mestre ha d’ensenyar
- Com l’alumne aprén (Si aquest no reconeix el seu protagonisme i no fa res per al seu aprenentatge, l’ensenyament serà dolent)
Les comparances no han de ser amb l’altre , sinò amb tu mateix.
A la classe:
- Com a mestres hem d’ajudar que cada criatura es compari amb ell mateix , abans i després com avança i quin és el seu estancament o dificultats, i no hem de comparar l’infant amb altres infants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario